Banc de Recursos ha gestionat aquest mes una donació de mobiliari d’oficina i altres actius de Som Connexió. En concret, la cooperativa de telecomunicacions catalana ha donat 20 cadires, un armari de neteja, un armari baix, un armari de dues portes i dues neveres. Els recursos van ser recollits el dia 14 de juliol per Associació Benestar i Desenvolupament Grup ABD, que ja els està donant una segona vida a les seves instal·lacions.
Gràcies a aquesta donació s’ha evitat l’emissió de 1.239 kg de CO₂ a l’atmosfera i s’han estalviat 273.194 litres d’aigua (càlculs realitzats amb la Calculadora d’AERESS). Això equival respectivament a retirar de la circulació 215 cotxes durant un dia i a l’aigua consumida en 1.366 dutxes de 10 minuts.
Aquesta actuació és un exemple de prevenció de residus i d’economia circular, ja que permet allargar la vida útil de materials que encara es troben en perfecte estat, evitant la generació de residus, reduint el consum de noves matèries primeres i disminuint l’impacte ambiental associat a la fabricació de nous productes. Alhora, la reutilització genera un impacte social positiu, fent arribar aquests recursos a entitats que els necessiten i optimitzant-ne l’aprofitament.
Sobre ABD
Amb seu central a Barcelona i presència a Catalunya, Madrid, i altres territoris de l’Estat, ABD forma part de la borsa d’entitats receptores del Pont Solidari i del Pont Alimentari de Banc de Recursos. Des de fa més de 40 anys, treballa per reduir les desigualtats i la vulnerabilitat social i sanitària mitjançant més d’un centenar de programes dedicats, entre d’altres, a la inclusió social, la inserció laboral, la salut, l’atenció a les persones grans, la infància, les famílies, la salut mental, les addiccions i la defensa dels drets de les persones en situació de fragilitat social.





