Skip to main content

Donation Room 2019

By 16 maig, 2019Notícies

El servei Pont Solidari de Banc de Recursos va repartir el passat dijous 9 de maig 2.051,5 kg d’excedents del Mobile World Congress 2019. El material, valorat en 7.793,00 €, es va distribuir a Acción Planetaria DRS, Andròmines, Associació DAE de Badalona, Associació Refem, Fundación Babel punto de encuentro, Associació Juvenil Barnabitas i Associació Catalana Síndrome X Fràgil. El lot era molt variat i, a banda de taules i cadires, hi havia prestatgeries, coixins, catifes, cafeteres, llums de sostre, quadres, fruiteres i fins i tot tovalloletes neteja-pantalles. El repartiment del material va estar coordinat pels voluntaris del Pont Solidari.

Projecte Donation Room

Aquest és el tercer any consecutiu que Fundació Banc de Recursos participa en el projecte Donation Room, desenvolupat amb la col·laboració de l’Ajuntament de Barcelona, l’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat i la Fira de Barcelona amb l’objectiu de promoure l’economia circular donant una sortida social i sostenible a materials, equipaments i mobiliari sobrant del Mobile World Congress (GSMA). Un cop acabada la fira i inventariats els excedents, Fundació Formació i Treball els transporta fins al magatzem on es fa la distribució final a organitzacions del Tercer Sector com la Nau, Festes de Gràcia, Can Batlló, Càritas Diocesana de Barcelona, Fundació IRES, La Marina, la Federació d’entitats de Festes Majors de Sants, Formació i Treball i Banc de Recursos atenent a les seves demandes i necessitats.

A més de la reducció de residus (amb el conseqüent benefici per al medi ambient), cal destacar la contractació de persones vulnerables per dur a terme el servei de recollida, magatzem i logística. Enguany, el projecte ha ocupat 30 persones, 12 de les quals en situació de vulnerabilitat. En total, en aquesta edició s’han recuperat 26,7 tones de material.