La directora de Banc de Recursos, Rosaura Serentill, va participar el dia 15 de març en la jornada Fem camí cap al residu zero, organitzada per la Regidoria d’Emergència Climàtica i Transició Ecològica de l’Ajuntament de Barcelona. L’acte va tenir lloc de 9:00 a 13:30 hores a El Born Centre de Cultura i Memòria de Barcelona i va aplegar les principals entitats dedicades a la prevenció i gestió de residus de Catalunya, que van exposar i compartir experiències d’èxit.
El primer bloc d’intervencions va centrar-se en el Pla residu zero de Barcelona i en la reducció dels plàstics d’un sol ús. Després de la pausa-cafè, va ser el torn de les bones pràctiques d’aprofitament alimentari amb BioCanteens, Espigoladors i Foodback de Mercabarna. Solidança i Moda re- van donar a conèixer les seves activitats quant a l’arranjament i la gestió circular de la roba.
Primera presentació de l’Associació de Centres i Serveis de Reutilització de Catalunya
A continuació, la directora de Banc de Recursos va obrir el bloc Reutilitzem, reparem i intercanviem explicant la tasc del Pont Solidari i Pont Alimentari i presentant la nova Associació de Centres i Serveis de Reutilització de Catalunya , que es constituirà el proper dia 29 de març. En paraules de Rosaura Serentill, “la principal raó és continuar posant valor a la reutilització, visibilitzar-la i treballar conjuntament, en un espai transversal de reflexió, repensament i cerca d’una estratègia de país”. Tot i que inicialment l’Associació comptarà amb una vintena de socis fundacionals (aplegant tant ens locals com empreses i entitats sense ànim de lucre), estarà oberta a la incorporació de nous membres.
Un cop finalitzada la ponència de la directora de Banc de Recursos, el Banc de Recursos Mancomunats de Ciutat Vella i el Govern Regional d’Estíria van exposar també les seves experiències d’èxit.
La cloenda de la jornada va anar a càrrec de Pilar Chiva, directora de l’Àrea d’Economia Circular de l’Agència de Residus de Catalunya.