El Pont Solidari de Banc de Recursos va gestionar durant els mesos de novembre i desembre a Barcelona una macrodonació de mobiliari d’oficina d’Amgen. Amb motiu del seu trasllat a una altra ubicació, l’empresa va donar 357 cadires, 217 armaris, 213 taules, 190 bucs, 193 elements de mobiliari divers i 4 electrodomèstics.
Seguint el procediment habitual, el nostre servei de reutilització va enviar l’oferta a la borsa de receptores del Pont Solidari i va adjudicar el mobiliari a un total de 32 entitats socials i cooperatives. El repartiment, d’una gran complexitat logística, es va dur a terme al World Trade Center de Barcelona en 8 fases i va estar coordinat per la responsable del Pont Solidari i 7 voluntaris de Banc de Recursos.
Entitats receptores
Les entitats receptores de la macrodonació de mobiliari d’oficina d’Amgen van ser ACAPPS, Actuavallès, Aprodisca, Asociación Reto a la Esperanza, Associació Educativa Tropezando con Suerte, Associació Juvenil Esquitx, Associació Socio Cultural radio Nikosia, Associació Taula Eix Pere IV, Autisme La Garriga, Badalona Veïns Solidaris, CEE Sant Joan de la Creu, CEHDA Ghana, Centre Escoltes, CEPAIM, CONEX, Cooperativa Candela, Descontrol Editorial i Impremta SCCL, ECOS SCCL, Federació ECOM, Federació Esportiva Catalana de Paralítics Cerebrals, Fundació Formació i Treball, Fundació Concepció Juvanteny, Fundació Friends, Fundació IRES, Fundació Privada Centre Educatiu i de Lleure, Fundació Privada Eveho, Grup ATRA, Hospital de Campanya Parròquia de Santa Anna, Mujeres Pa’lante, Recursos Educatius per la Infancia (REIR), Reus Llibres Solidaris, i TRACE.
Cal destacar la implicació i bona disposició dels treballadors de l’empresa donant, les entitats receptores i els voluntaris de Banc de Recursos. La tasca de tots plegats va ser clau perquè la recollida del mobiliari els dies 22, 24, 29 novembre, i 1, 13, 15, 22, 27 de desembre transcorregués sense cap inconvenient important. També volem ressaltar la magnífica col·laboració entre les entitats receptores, que més que mai es van ajudar les unes a les altres a desmuntar el mobiliari, carregar-lo, etc.
Estalvi ambiental
Optant per la no-destrucció del mobiliari i donant-lo al servei de reutilització Pont Solidari, Amgen ha evitat l’emissió a l’atmosfera de 30 Tn de CO2, l’equivalent a retirar 5.271 cotxes de la circulació durant tot un dia. A més, ha aconseguit un estalvi d’aigua de 46.699.143 litres, la quantitat que s’utilitza en 233.500 dutxes.
Sobre Amgen
Amgen és una empresa pionera en biotecnologia que desenvolupa i produeix fàrmacs innovadors, utilitzant tot el potencial de la ciència per canviar la pràctica clínica en àrees terapèutiques com la cardiologia, la nefrologia, l’onco-hematologia i el metabolisme ossi. Nascuda als EUA l’any 1980, actualment compta amb més de 18.000 treballadors a tot el món i té més de 200 assaigs clínics internacionals en marxa. Pel que fa a responsabilitat social, dedica especial atenció a l’educació científica a nivell local, regional i internacional, desenvolupant diversos projectes a través de la Fundació Amgen i apropant la ciència als joves mitjançant la iniciativa Amgen TransferCiencia en diverses regions espanyoles.